Aktualizace plánu navazuje také na cíle Národní RIS3 strategie ČR 2021-2027 (RIS3 strategie) v oblasti ekologické dopravy s důrazem na snižování negativních dopadů dopravy na životní prostředí.
Aktualizace plánu stanovuje 6 strategických cílů:
Zvýšení počtu elektrovozidel, rozvoj trhu vodíkových vozidel a zvýšení počtu vozidel na biometan
Zajištění dobíjecí infrastruktury-Zajištění infrastruktury vodíkových čerpacích stanic
Zajištění odpovídající spotřeby biometanu
Zjednodušení regulačního rámce
Rozvoj vzdělávání a informovanosti v oblasti čisté mobility
Snížení nároků na zdroje energie zvýšením podílu železniční dopravy
Nejvíce ambiciózní cíle jsou v oblasti elektrických osobních vozů, kde se pro rok 2035 počítá s jedním milionem vozů na tento pohon (viz následujíc tabulka). Cíle pro rozvoj aut na vodík jsou naopak nižší a souvisí to s vysokými investicemi na rozvoj infrastruktury pro vodík a také snížením ambicí na straně automobilek.
Největší pozornost v akčním plánu je věnována silniční dopravě, avšak dokument se zaměřuje také na železniční, a částečně i na vodní a leteckou dopravu. Zvláštní kapitola je věnována spolupráci mezi různými druhy dopravy, zejména v oblasti nákladní přepravy. Plán počítá s rozvojem kombinované dopravy, kdy by na krátké vzdálenosti byla využívána bezemisní nákladní vozidla. „Tento cíl je zásadní pro další rozvoj nízkoemisní dopravy především ve městech, kde bude vliv nákladní dopravy pro přepravu zboží a zásilek v budoucnosti růst“, říká Ondřej Mirovský z TC Praha, odborný garant Národní inovační platformy Doprava pro 21. století.